DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 
PRZEMYSŁ DRZEWNY

Nagroda za nowe zasady sprzedaży drewna

Gazeta Przemysłu Drzewnego

Autor: Małgorzata Wnorowska
Źródło: Gazeta Przemysłu Drzewnego
Data: 2007-04-05


Przedstawiciele stowarzyszeń branżowych: Związku Eksporterów i Producentów Palet Drewnianych w Polsce, Polskiego Komitetu Narodowego EPAL, Stowarzyszenia Producentów Domów Drewnianych oraz grupy producentów programu ogrodowego zgłosili postulat do ministra środowiska, by nagrodził Konrada Tomaszewskiego za opracowanie i wdrożenie nowych zasad sprzedaży drewna poinformowała Gazeta Przemysłu Drzewnego.

Na zaproszenie przedstawicieli stowarzyszeń branżowych do Aleksandrowa przyjechali przedstawiciel Ministerstwa Środowiska oraz przedstawiciele Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych. Na spotkaniu pojawili się przede wszystkim przedsiębiorcy produkujący palety drewniane, ale także producenci programu ogrodowego i domów drewnianych.

Nie wszyscy są w pełni zadowoleni z nowych zasad sprzedaży drewna, wielu nie otrzymało takiej ilości drewna, jakiej oczekiwali. Mimo to, wspólnie postanowili wystąpić do ministra środowiska o nagrodzenie jego twórców, w tym głównego pomysłodawcę Konrada Tomaszewskiego, za opracowanie i wdrożenie komputerowego systemu sprzedaży drewna.

Przedsiębiorcy uznali, że od systemu nie ma odwrotu, nie należy więc z nim walczyć, ale wspólnie z jego twórcami go udoskonalać. (...) Marian Dobrzyński w imieniu Związku Producentów i Eksporterów Palet Drewnianych w Polsce oraz pozostałych stowarzyszeń przedstawił także postulaty zmian w systemie, w tym między innymi wprowadzenie do zarządzenia trybu odwołania od wyników przetargu, zaprogramowanie w systemie informatycznym ogranicznika odległości odbioru surowca czy zmianę wagi w systemie oceniania nabywców, aby preferowane były małe i średnie przedsiębiorstwa.

Przedsiębiorcy drzewni uważają, że przetargi internetowe powinny odbywać się oddzielnie dla nabywców z poszczególnych RDLP. Ocena klienta powinna dotyczyć konkretnego nadleśnictwa i być widoczna przed składaniem ofert przez nabywców. Dodatkowo należałoby zastosować ograniczniki dla nabywców zagranicznych, a wszyscy wiarygodni nabywcy powinni posiadać wieloletnie przyrzeczenie masy drewna.

Pakiety oferowane do sprzedaży powinny być przygotowywane według przeznaczenia, np. osobno do produkcji opakowań, elementów meblowych, programu ogrodowego czy celulozy. Także ceny powinny być ustalane według przeznaczenia asortymentu.

Wyniki rozstrzygnięcia ofert zakupu w przetargu internetowym w Portalu Leśno-Drzewnym powinny ukazywać się jednocześnie u nabywcy i sprzedającego. Należy też uniemożliwić nadleśnictwom i RDLP nanoszenie korekt w czasie rozstrzygania i po ogłoszeniu wyników przetargu. Wszelkie dokumenty i informacje dotyczące sprzedaży drewna okrągłego powinny ukazywać się na 14 dni przed rozpoczęciem składania ofert za pośrednictwem portalu.

 


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz