DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

DREWOOD 2007

www.wigor-targi.com

Autor: Magdalena Szymaniak
Źródło: www.wigor-targi.com
Data: 2007-03-21


Targi Drewna DREWOOD 2007 odbyły się w dniach 16-18 marca we wrocławskiej Hali Ludowej, równolegle z Targami Budowlanymi TARBUD.

<center><b><font color=darkcyan><b>DREWOOD 2007 </b>fot. FPD</font></center><center><b><font color=darkcyan><b>DREWOOD 2007 </b>fot. FPD</font></center>

Jest to ukłon w stronę wszystkich tych firm, które posiadają w swej ofercie produkt finalny procesu przetwórstwa drewna. Wspólnota interesów z przedstawicielami branży budowlanej, zwłaszcza tymi, którzy oferują materiały wykończeniowe dla detalicznego i hurtowego klienta, jest oczywista. Stąd formuła oparta o współistnienie obu tych imprez, która sprawdziła się świetnie w roku poprzednim. Łączna ilość firm ww. imprez wyniosła prawie 300, w tym z branży drzewnej prezentowało się 70 firm prezentujących się w części Drewood oraz 32 w części Tarbud.

DREWOOD 2007 zdominowały firmy produkujące maszyny, urządzenia i narzędzia do obróbki drewna (25% wystawców) oraz przedstawiciele tartaków (ok. 10%), producenci drewna budowlanego i elementów drewnianej architektury (15%). Nie zabrakło również firm, które w swej ofercie mają produkt finalny: meble, schody czy parkiety.
Tegoroczne targi odwiedziło blisko 20 tysięcy osób, co daje wzrost frekwencji, w porównaniu do roku ubiegłego, o 25%. Wzrosła również liczba firm uczestniczących w imprezie o prawie 40%.
Tendencja zwyżkowa jest rezultatem swoistego boomu, jaki daje się obserwować w ostatnim okresie w branży budowlanej i drzewnej. Dolny Śląsk jest tego chlubnym przykładem. Obszar ten jest rynkiem o wysokim potencjale rozwojowym dla przemysłu drzewnego. Znajduje to wyraz w rosnącym udziale inwestycji i przedsięwzięć budowlanych w tej części Polski. Lokalizacja Wrocławia na szlaku komunikacyjnym Wschód – Zachód Europy oraz aktywna polityka regionu mają odzwierciedlenie we współpracy na arenie międzynarodowej.

Niewątpliwą zaletą targów DREWOOD jest ciekawy program – w tym roku odbyło się: Seminarium pt. „Polski przemysł obrabiarek do drewna” (organizator: Stowarzyszenie DROMA), Sympozjum „Jak zaistnieć na rynku ukraińskim” (organizator: Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza) oraz Regionalne Forum Stolarki Budowlanej (organizator: Związek Polskie Okna i Drzwi).
Na renomę i popularność targów DREWOOD wpływa niewątpliwie kampania promocyjna prowadzona na terenie Wrocławia oraz w wielu pismach i portalach branżowych. Każdy, kto śledzi ważne wydarzenia w przemyśle drzewnym z pewnością natknął się już niejednokrotnie na reklamę wrocławskich targów. Ambicją Organizatora jest wpisanie targów na stałą listę najbardziej znaczących imprez w branży.


DANE TARGÓW DREWOOD 2007


ILOŚĆ FIRM/WYSTAWCÓW - 70 (+32 firmy Tarbudu)
w tym:
ILOŚĆ FIRM ZAGRANICZNYCH - 3 (Niemcy, Czechy, Włochy)
ILOŚĆ CZASOPISM - 16
ILOŚĆ STOWARZYSZEŃ - 7
ILOŚĆ STOISK - 43
WYSTAWĘ ODWIEDZIŁO - prawie 20.000 osób
POWIERZCHNIA BRUTTO - 1200 m2


NAGRODY TARGOWE
KOMISJA KONKURSOWA:
- Marcin Juwa- Gazeta Przemysłu Drzewnego
- Henryk Wichłacz- Stowarzyszenie Parkieciarze Polscy
- Karol Jastrzębski- Wydawnictwo Pakieciarz


ZWYCIĘZCY:
1. KATEGORIA PRODUKT TARGÓW:
• Grand Prix: ELEKTROSERWIS- za prezentację maszyny KAPEX KS 1020EB, całkowitej nowości na rynku europejskim.
• Wyróżnienie: REMA- maszyna DMMS-40, za najnowsze rozwiązania technologiczne.

2. KATEGORIA NAJCIEKAWSZE STOISKO:
• Grand Prix: ARDI- za pomysłową aranżację stoiska i wykonanie go z naturalnych produktów.
• Wyróżnienie: PARKIETY WIŚNIEWSKI- za niezwykle efektowne połączenie nowoczesności z naturalnym pięknem drewna.

Magdalena Szymaniak
Komisarz Targów


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz