DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Kimberly-Clark podwoiło inwestycje w Kluczach

Autor: Maciej Makuszewski
Źródło:
Data: 2007-03-07


Firma Kimberly-Clark w 2006 roku zainwestowała 15 mln złotych w papiernię w Kluczach w województwie małopolskim. Nakłady inwestycyjne w minionym roku były prawie dwukrotnie wyższe niż rok wcześniej, kiedy wyniosły 8 mln złotych. Kimberly-Clark, do której na polskim rynku należą między innymi marki Velvet i Huggies, zapowiada, że to nie koniec inwestycji w kluczewską papiernię.

Największą inwestycją była modernizacja linii produkcyjnej papieru toaletowego. W tej chwili wytwarzany jest na niej papier "puppy" – czyli Velvet o jeszcze większej miękkości i nowym wyglądzie. W ciągu 2 lat ten projekt inwestycyjny pochłonął 8 mln złotych. – Ta inwestycja oznacza większą automatyzację produkcji i poprawienie jakości bibułki, z której wytwarzany jest produkt. Również po raz pierwszy, na papierze Velvet wytłaczamy sylwetki szczeniąt labradora – międzynarodowego symbolu Kimberly-Clark – mówi Marek Ściążko, prezes papierni w Kluczach – Wygląda na to, że inwestycja była trafiona. Nowy, ulepszony Velvet sprzedaje się naprawdę świetnie. – dodaje Ściążko.

W tym roku, Kimberly-Clark zainwestuje kolejne kilka milionów złotych w kluczewską papiernię. Tym razem zmodernizowana zostanie linia, na której produkowane są ręczniki papierowe Velvet i Szast Prast.

Zdaniem Marka Ściążko papiernia w Kluczach jest w fazie dynamicznego rozwoju, a inwestycje były jej bardzo potrzebne. Klucze to zakład z dużymi tradycjami. Kimberly-Clark kupiła papiernię razem z produkowanymi w niej markami w 2003. Fabryka wymagała wtedy dużych nakładów. Musieliśmy zrównać się poziomem technologii z największymi zakładami powstałymi jako "greenfield investments". Wszyscy mieliśmy nadzieję, że przejęcie fabryki przez największego w świecie producenta wyrobów higienicznych z papieru przyniesie zastrzyk w postaci kapitału i nowych technologii. Tak też się stało. – wyjaśnia Ściążko.

Dziś papiernia w Kluczach jest już jednym z najnowocześniejszych i najbardziej ekologicznych zakładów należących do K-C na całym świecie. Dzięki inwestycjom poprawiającym warunki pracy, jest też w czołówce najbezpieczniejszych zakładów w globalnych strukturach koncernu. W roku 2006 osiągnięto tam 955 dni bez wypadku przy pracy za co papiernia dostała po raz drugi wewnętrzną nagrodę Kryształowego Orła. Marek Ściążko jest dumny z osiągnięć jego zakładu: - Na całym świecie K-C ma 37 fabryk, w których pracuje ponad 55 tys. ludzi. To, że akurat polska papiernia spełnia najwyższe wymogi bezpieczeństwa jest dużym zaszczytem.

Kimberly-Clark jest liderem polskiego rynku artykułów higienicznych. Co 4 złotówka wydana przez Polaków na papier toaletowy trafia do tej firmy. W segmencie chusteczek higienicznych, firma z markami Velvet i A... Psik posiada 40% udziału rynkowego. Najlepiej sprzedają się w Polsce również ręczniki papierowe produkowane przez K-C (Velvet i Szast Prast). Marka Huggies z kolei od swojego debiutu w 1998 roku, oscyluje między 2 a 3 pozycją rynkową.

Informacja o Kimberly-Clark w Polsce
Każdego dnia 1,3 miliarda osób, czyli prawie 1 ludności całego świata, ufa produktom Kimberly-Clark w trosce o swoje zdrowie i higienę osobistą. W Polsce firma rozpoczęła działalność w 1998 roku importując produkty higieniczne z Czech i Wielkiej Brytanii. 5 lat później K-C przejęła spółkę International Paper Klucze. Dzięki tej inwestycji Kimberly-Clark stała się liderem polskiego rynku artykułów higienicznych wytwarzanych z papieru. O silnej pozycji rynkowej K-C w Polsce stanowią takie marki jak: papier toaletowy, chusteczki i ręczniki papierowe Velvet i pieluszki Huggies.

Dzięki zaufaniu klientów do marki Velvet, co 4 złotówka wydana w Polsce na papier toaletowy trafia do Kimberly-Clark. Samą markę Velvet, rozpoznaje 90% konsumentów. K-C jest również liderem rynku w segmentach: chusteczek higienicznych (prawie 40% udziału rynkowego*) i ręczników papierowych (22% udziału w rynku*). 11% udział w rynku pieluszek ma marka Huggies, która od swojego debiutu w 1998 roku oscyluje wokół 2 i 3 na polskim rynku.
* MAT 2006, MEMBR

Informacja o papierni Kimberly-Clark w Kluczach
Fabryka Kimberly-Clark w Kluczach (województwo Małopolskie) produkuje rocznie ponad 38 tys. ton wyrobów higienicznych z papieru i jest największym wytwórcą tego typu produktów w Polsce. Eksport produktów z Klucz (około 20% całej produkcji) obejmuje obecnie: Białoruś, Bułgarię, Litwę, Łotwę, Niemcy, Rosję, Słowację, Ukrainę, Węgry, Wielką Brytanię. Od momentu przejęcia papierni w Kluczach w 2003 roku, Kimberly-Clark stale inwestuje w fabrykę modernizując jej park maszynowy i poprawiając warunki pracy zatrudnionych tam osób. W roku 2006 Kimberly-Clark zainwestowała w zakład w Kluczach 15 mln PLN – prawie 2 razy więcej niż rok wcześniej. Także w ubiegłym roku, Kluczewska papiernia otrzymała nagrodę Kryształowego Orła dla najbezpieczniejszej w świecie fabryki Kimberly-Clark.

Oprócz wysokich standardów bezpieczeństwa pracowników Kimberly-Clark, zgodnie ze swoją globalną polityką, dba o ochronę środowiska naturalnego w okolicach Klucz. Priorytetami w działaniu fabryki jest oszczędność wody, energii elektrycznej i stosowanie metod wytwórczych przyjaznych dla środowiska. Papiernia w Kluczach posiada własną oczyszczalnię ścieków, która służy mieszkańcom całej miejscowości.

Informacja o Kimberly-Clark na świecie
Firma Kimberly-Clark i jej popularne globalne marki są częścią życia codziennego obywateli ponad 150 krajów Świata. Zakłady produkcyjne należące do K-C znajdują się w 37 krajach. Na całym świecie firma zatrudnia ponad 55 tys. osób.

Z portfolio produktów takich jak: Kleenex, Scott, Huggies, Pull-Ups, Kotex i Depend, K-C zajmuje 1. lub 2. pozycję na rynku wyrobów higienicznych z papieru w ponad 80 krajach. Znakiem rozpoznawczym produktów Kimberly-Clark jest szczeniaczek biszkoptowego labradora. W Polsce piesek zdobi opakowania wyrobów marki Velvet.

W 2007 roku, Kimberly-Clark została doceniona przez amerykański magazyn CRO jako jedna ze 100 najbardziej społecznie zaangażowanych amerykańskich korporacji. W dorocznym rankingu obejmującym największe amerykańskie firmy K-C zajęła 23 miejsce.

Na liście 100 najbardziej społecznie zaangażowanych firm w USA znajdują się korporacje, które osiągają ponadprzeciętne wyniki finansowe, jednocześnie angażując znaczną część swoich funduszy w działania prospołeczne i rozwój ekologicznie zrównoważony.

Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej o ponad 135 letniej historii innowacji w Kimberly-Clark, zapraszamy na stronę www.kimberly-clark.com.

3 filary zrównoważonego rozwoju Kimberly-Clark
W 2006 roku Kimberly-Clart zajęła 1. pozycję wśród firm produkujących wyroby higieniczne w rankingu Dow Jones Sustainability Word Index. Zestawienie obejmuje 10% z 2500 największych firm świata. Kolejność firm ustalana jest na podstawie ich wyników finansowych oraz stopnia zaangażowania w problemy społeczne i ekologiczne.

Innowacyjność
Kimberly-Clark każdego roku zwiększa nakłady na działania z zakresu Badania i Rozwoju. W 2005 roku wyniosły one ponad 319 mln USD, co przełożyło się na uzyskanie ponad 260 patentów. Od roku 2009 K-C zamierza inwestować w R&D powyżej 400 mln USD rocznie. Innowacje, nad którymi pracują zespoły naukowców w K-C dotyczą głównie produktów i opakowań. Największy nacisk kładzie się na zmniejszanie zawartości naturalnych surowców w produktach, utrzymując jednocześnie wszystkie ich właściwości.

Ochrona środowiska
Drugim filarem zrównoważonej polityki K-C są działania na rzecz ochrony środowiska leśnego, oszczędności energii elektrycznej i wody oraz zmniejszania emisji odpadów poprodukcyjnych. Dzięki zrównoważonemu gospodarowaniu zasobami i trosce o środowisko, Kimberly-Clark oszczędza rocznie ponad 150 mln dolarów. Postawa wobec problemów ekologicznych jest jednym z głównych kryteriów doboru partnerów biznesowych w Kimberly-Clark.

Odpowiedzialność
Obok innowacyjności i ochrony środowiska, trzecim filarem, na którym opiera się zrównoważony rozwój K-C jest troska o pracowników, społeczności lokalne i najbardziej potrzebujących. Jednym z podstawowych zadań managementu firmy na całym świecie jest coroczne zwiększanie nakładów na bezpieczeństwo pracy. Na cele charytatywne i pomoc społeczną firma przeznaczyła 28 mln USD w samym tylko roku 2005.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz