DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich
 

Powrót do korzeni: Paged łączy sie ze spółką zależną

Paged

Autor: dja
Źródło: Paged
Data: 2007-02-20


Paged SA poinformował o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie zamiaru połączenia ze spółą zależną - Paged Handel SA.

Połączenie spółek zostanie przeprowadzone poprzez przeniesienie całego majątku Paged Handel na Paged SA, bez podwyższania kapitału zakładowego Paged i bez wydawania akcji Paged w zamian za akcje Paged Handel.

trony listu intencyjnego zadeklarowały, że dołożą wszelkich starań, aby połączenie nastąpiło w możliwie najkrótszym czasie, tj. najpóźniej w III kwartale 2007r.

Paged Handel SA z siedzibą w Warszawie posiada kapitał zakładowy w wysokości ok. 0,73 mln zł i jest w 100% zależna od Paged SA. Jest kluczową spółką krajową segmentu handlowego w Grupie Kapitałowej Paged SA. Zajmuje się sprzedażą materiałów drzewnych i drewnopochodnych (tarcica, sklejki, okleiny, płyty wiórowe: zwykłe, laminowane i fornirowane, płyty stolarskie, płyty OSB, płyty pilśniowe, płyty MDF i HDF, stolarka budowlana i inne), przy czym działalność handlowa prowadzona jest w formie sieci 8 składów agencyjnych na terenie Polski. Paged Handel jest największym przedstawicielem handlowym Paged-Sklejka SA w zakresie sprzedaży sklejki, posiada ok. 30% udział w całości sprzedaży sklejki w kraju.

Fuzja spółek pozwoli Pagedowi na "powrót do korzeni" swojej działalności. Firma posiada 75-letnią tradycję i markę powszechnie kojarzoną ze składami handlowymi zajmującymi się sprzedażą hurtową i detaliczną materiałów drzewnych i drewnopochodnych.

Dzięki połączeniu powstania jeden, silnego podmiotu gospodarczego, którego skala działalności pozwoli na uzyskanie korzyści w różnych dziedzinach. W szczególności przewiduje się obniżenie kosztów działalności Grupy Paged poprzez redukcję części kosztów ogólnego zarządu związanych z funkcjonowaniem dwóch odrębnych spółek (np. wynagrodzenie osób zarządzających i nadzorujących, koszty badania i ogłaszania sprawozdań finansowych, koszty zwoływania Walnych Zgromadzeń, koszty reklamy i promocji, itp.); wyeliminowanie opłat licencyjnych wnoszonych przez Paged Handel na rzecz Paged za używanie znaku towarowego "Paged", redukcję kosztów stanowisk i usług "dublujących się" (np. księgowość, informatyka itp.); zwiększenie możliwości pozyskania obcego kapitału na finansowanie działalności i nowe inwestycje; wzrost rozpoznawalności, a zatem i wartości marki "Paged".


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz