DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Swarzędz Meble: Środki z nowej emisji pomogą w ekspansji

Swarzędz Meble

Autor:
Źródło: Swarzędz Meble
Data: 2006-11-07


Od jutra można składać zapisy na akcje Swarzędz Meble SA najnowszej emisji. Ponad 33 mln akcji zaoferowanych zostanie po cenie 0,55 zł za sztukę. Pozyskane od inwestorów środki z emisji w wysokości 18,31 milionów złotych spółka chce przeznaczyć na rozwój i wprowadzenie na rynek nowych produktów, rozwój sieci dystrybucji, inwestycje produkcyjne oraz spłatę części zobowiązań.

Dzięki środkom z nowej emisji Swarzędz Meble SA planuje rozpocząć przyspieszoną ekspansję, głownie na polskim rynku. Priorytetem spółki jest przy tym systematyczny wzrost przychodów ze sprzedaży oraz optymalizacja kosztów w celu dalszego wzmacniania marki "Swarzędz". Firma najpóźniej do 2010 roku zamierza zwiększyć roczne obroty do 150 mln zł, osiągając 10% udziału w swoim segmencie rynku i 2% udziału w polskim rynku mebli ogółem. Eksport ma wzrosnąć w tym czasie do przynajmniej 50 mln zł rocznie.

Przyznaję, że są to ambitne plany, ale realne do osiągnięcia. Przypomnę, że w latach 2000-2002 grupa Swarzędz uzyskiwała takie przychody przy bardzo trudnej sytuacji rynkowej i poważnymi problemami z płynnością finansową – mówi Włodzimierz Ehrenhalt, Prezes Zarządu.

Około 12,5 mln złotych spółka zainwestuje zgodnie ze strategią dynamicznej ekspansji w rozwój produktu, marketing oraz sprzedaż. - Chcemy odzyskać pozycję lidera polskiego wzornictwa. To głównie dzięki niemu, pomimo kłopotów w minionych latach, nasza firma ciągle jest najsilniejszą marką meblową na polskim rynku – mówi Prezes Ehrenhalt. Do końca 2007 roku firma chce wprowadzić na rynek cztery nowe zestawy mebli klasycznych i nowoczesnych oraz rozpocząć prace nad kolejnymi czterema wzorami. Jednocześnie Swarzędz Meble SA rozwinie wysoce rentowną sprzedaż do obiektów hotelowych oraz bardziej zdywersyfikuje sprzedaż dzięki kolejnym kontraktom eksportowym.

Drugim filarem strategii spółki jest oparcie siły marki o najwyższą jakość obsługi klienta. – Budujemy pakiet usług okołosprzedażowych, które roboczo nazywamy "Standard Swarzędz". Produkujemy meble dla zamożniejszych, wymagających klientów i dążymy, aby wychodzili z naszych salonów w pełni usatysfakcjonowani – tłumaczy Prezes Ehrenhalt. – Możemy to uzyskać wyłącznie opierając się na własnej, profesjonalnej sieci 35-50 salonów wspartej przez 15-20 placówek franczyzobiorców – dodaje. Na usługi okołosprzedażowe składać się będzie m.in. system lojalnościowy, wydłużona gwarancja, usługi doradztwa w wyposażeniu wnętrz.

Około 1,5 mln zł spółka zainwestuje w zakłady produkcyjne w Swarzędzu i Kościanie w celu zwiększenia ich wydajności pracy, elastyczności oraz poszerzenia możliwości produkcyjnych.

Pozostałą część środków z emisji - czyli ok. 3,95 mln zł - spółka przeznaczy na zmniejszenie poziomu zobowiązań – przedterminową spłatę obligacji I emisji oraz zobowiązań wobec dostawców. – Dzięki temu będziemy mogli negocjować lepsze warunki dostaw materiałów do produkcji oraz zmniejszymy poziom kosztów finansowych – wyjaśnia Prezes Ehrenhalt.

Harmonogram emisji:
08.11.2006 r. - pierwszy dzień zapisów na akcje w terminie wykonywania prawa poboru,
10.11.2006 r. - ostatni dzień zapisów na akcje w terminie wykonywania prawa poboru,
21.11.2006 r. - przydział akcji nowej emisji akcjonariuszom, którzy dokonali dodatkowego zapisu.

 


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz