DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Rozwój technologii akumulatorowej

Autor:
Źródło:
Data: 2005-10-20


Technologia akumulatorowa staje się coraz bardziej popularna. Z roku na rok poszerza się oferta produktowa w tym segmencie rynku. W październiku Bosch wprowadził na rynek pierwszy na świecie system urządzeń 36 V z akumulatorem litowo-jonowym.<

System urządzeń 36V z akumulatorami litowo-jonowymi firmy Bosch

W ubiegłym roku Bosch po raz pierwszy zastosował nową technologię litowo-jonową we wkrętarce IXO dla majsterkowiczów, która została już sprzedana w dwóch milionach egzemplarzy. W tym roku technologia litowo-jonowa została zastosowana również w elektronarzędziach profesjonalnych m.in. w lekkiej wkrętarce GSR 10,8 V-Li oraz po raz pierwszy w systemie urządzeń 36V, który obejmuje: młot udarowo-obrotowy GBH 36 V-LI, wiertarko-wkrętarkę udarową GSB 36 V-LI i wiertarko-wkrętarkę GSR 36 V-LI. Nowe urządzenia nie ustępują pod względem wydajności elektronarzędziom przewodowym, ustanawiając nowy standard pracy elektronarzędzi akumulatorowych.

(Nowa wiertarko-wkrętarka GSR 36 V-LI z akumulatorem litowo-jonowym)
fot.: BOSCH
(Nowy system elektronarzędzi 36 V firmy Bosch nie ustępuje pod względem wydajności elektronarzędziom przewodowym)
fot.: BOSCH


Innowacyjny akumulator litowo-jonowy 36 V oferuje o 50 % wyższą wydajność i waży znacznie mniej niż akumulatory 24 V wykonane w technologii NiCd lub NiMH. Oprócz korzystniejszej relacji wydajności do ciężaru, główną zaletą nowego typu akumulatorów jest brak efektu pamięci. Można je doładowywać w dowolnej chwili bez obawy, że zmniejszy się ich pojemność użytkowa. Kolejnym atutem jest nieznaczny stopień samorozładowania. Akumulatory utrzymują przez bardzo długi czas zgromadzony zapas energii. Nawet po roku nieużywania elektronarzędzia zachowują większą część energii. Inaczej niż w przypadku konwencjonalnych akumulatorów niklowych, użytkownik ma do dyspozycji pełną moc akumulatora w całym cyklu pracy, tak więc również ostatnie wiercenie jest wykonywane z taką samą mocą jak wszystkie pozostałe.

Nowe akumulatory litowo-jonowe 36 Vfirmy Bosch są wyposażone w układ elektroniczny. Trzy diody układu informują za naciśnięciem przycisku o aktualnym stanie jego naładowania. Zapobiega to sytuacji, w której użytkownik zabiera na budowę urządzenie z akumulatorem naładowanym do połowy. Dodatkowy wskaźnik diodowy (LED) ostrzega użytkownika, gdy ogniwa osiągną zbyt wysoką lub zbyt niską temperaturę. Elektroniczny system ochrony ogniw (ECP) chroni akumulator przed przeciążeniem, całkowitym rozładowaniem i przegrzaniem, gwarantując mu równie długą żywotność, jak w przypadku nowoczesnych akumulatorów niklowych.

Efektywne zarządzanie energią cieplną
Przy dużym obciążeniu akumulatory nagrzewają się. W przypadku standardowych akumulatorów czas chłodzenia umożliwiający ponowne ich naładowanie może wynieść nawet godzinę. Obudowa akumulatora litowo-jonowego 36 V jest wykonana z materiału, który dobrze przewodzi ciepło i posiada żebrowanie chłodzące. Takie rozwiązanie gwarantuje optymalne odprowadzanie ciepła, a nowe akumulatory schładzają się w tempie nawet o 40 % szybszym od standardowych. Dodatkowe chłodzenie zapewnia dmuchawa zainstalowana w nowym typie ładowarek, która automatycznie obniża temperaturę akumulatorów i tym samym skraca czas ładowania (45 minut-pojemność 2,0 Ah). Dzięki zastosowaniu nowej techniki HyperCharge akumulatory są naładowane w 80 % już po upływie połowy czasu całkowitego ładowania. To najczęściej wystarcza, aby wykonać pozostałą część pracy.

BOSCH


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz