DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Spada czytelnictwo prasy lokalnej

Autor:
Źródło:
Data: 2005-10-17


Dziennikom regionalnym spada sprzedaż i może spaść jeszcze bardziej. Zagrożeniem jest nowy dziennik Agory i „Fakt”, rozbudowujący swoje lokalne mutacje.

Dwaj najwięksi wydawcy regionalni (Polskapresse i Orkla Press Polska) nie mają powodów do radości. W pierwszym półroczu tego roku spośród 21 tytułów należących do Polskapresse i Orkli Press Polska sprzedaż wzrosła tylko trzem, a pozostałym spadła od kilku do nawet kilkunastu procent. Tylko w sierpniu natomiast sprzedaż dzienników Polskapresse w porównaniu z sierpniem poprzedniego roku zmniejszyła się o 5,4 proc. do 406,5 tys. egzemplarzy, zaś Orkla Press Polska – o 4,5 proc. do 338,1 tys. Analitycy rynku ostrzegają, że regionalne tytuły czekają jeszcze trudniejsze czasy. Jesienią wejdzie nowy dziennik Agory, który zaleje rynek około milionem egzemplarzy i – jak wynika z naszych informacji – ceną poniżej złotówki. W przyszłym roku ruszy ogólnopolskie „Życie Warszawy” Michała Sołowowa i być może polski „Die Welt” Axel Springer Polska, wydawcy m.in. „Faktu”. Warto podkreślić, że wejście tego ostatniego i tak już odebrało wielu czytelników prasie lokalnej. A na tym ekspansja tego dziennika się nie kończy. Zamierza on otworzyć 19 lokalnych oddziałów z biurami reklamy. To sposób na przyciągnięcie czytelników i reklamodawców – obecnych klientów prasy regionalnej. Jest o co walczyć, bo do lokalnych tytułów należy 32 proc. reklamowego tortu, którego wartość w ubiegłym roku szacowana jest na 1,9 mld zł (dane Expert Monitor)...

Michał Fura - Gazeta Prawna - Gospodarka: Nr 202 (1567)


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz