DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Rynek drzewny w Niemczech

Gazeta Drzewna

Autor:
Źródło: Gazeta Drzewna
Data: 2001-02-17


Niemiecki rynek surowców dla przemysłu drzewnego ma za sobą trudny rok ze względu na stagnację produkcji i spadek obrotów o ok. 3%.

Pod koniec 1999 roku w wielu krajach europejskich zauważalne było ożywienie rynku, zwłaszcza wzrost popytu na płyty wiórowe. Ożywienie to utrzymywało się przez pierwsze miesiące 2000 roku doprowadzając do wyczerpania się zapasów magazynowych i wzrostu cen surowców. Mimo pozytywnych oznak poprawy koniunktury rynek płyt wiórowych i pilśniowych zachowuje się niejednoznacznie. Z jednej strony popyt przemysłu meblarskiego jest relatywnie wysoki, z drugiej jednak występuje bardzo niekorzystna sytuacja na rynku budowlanym. Oczekuje się, że w dłuższej perspektywie obecny kryzys i niepewność w branży spowodują tylko nieznaczne i przejściowe osłabienie rynku.

Należy podkreślić, że przy ogólnej nadpodaży, kolejne fabryki płyt wiórowych znajdują się w budowie. W 2000 r. tylko w Niemczech produkcja surowców drzewnych wzrosła o ponad 1,5 mln m3.
Odmienna sytuacja występuje przy produkcji sklejki. Głównie producentów sklejki bukowej, z powodu wysokich wynagrodzeń i wzrostu cen surowców do produkcji, zepchnięto do defensywy. W Niemczech produkuje się 10% ogólnego zapotrzebowania, które wynosi około 1 mln m3. Mimo to, informuje się o dalszym przenoszeniu produkcji za granicę.
Otwarcie na Wschód pozwoliło na import oferowanych produktów, które trafiają na rynek Niemiecki po niskich cenach. Ponieważ nie przewiduje się zmiany tej sytuacji, oznacza to, że prognoza na rok 2000 dla zakładów produkujących sklejkę nie mogła być dobra.

Również zakłady produkujące drzwi muszą stawić czoło taniemu importowi z krajów takich jak; Słowenia, Węgry, czy Chorwacja. Przy nadprodukcji krajowej oznacza to również, że nie jest możliwy wzrost w całej branży, co najwyżej poprawa sytuacji w poszczególnych zakładach.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz