DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Henkel: Indywidualne rozwiązania dla producentów mebli

Gazeta Prawna

Autor: Marcin Kałużny
Źródło: Gazeta Prawna
Data: 2005-06-24


Rozmowa ze Zbysławem Sochańskim, business managerem w dziale TIG Henkel Polska Sp. z o.o.

- Koncern Henkel produkuje ponad 3 tysiące różnych środków klejących na całym świecie. Pozwala to zaspokoić wszelkie potrzeby odbiorców?
- Oferta proponowana przez firmę Henkel jest bardzo szeroka. Trudno znać wszystkie te produkty i dlatego celem uporządkowania jej, produkty zostały podzielone na specjalistyczne działy. Dwa lata temu po reorganizacji powstał dział UT, w skład którego wchodzą poszczególne sekcje produktowe, w tym również dział TIG. W ramach tego działu proponujemy naszym odbiorcom kleje inżynierskie, kleje dla branży drzewno-meblarskiej oraz technologie powierzchniowo-czynne.

- Produkty skierowane do przemysłu meblarskiego są w ofercie koncernu od niedawna?
- Od nieco ponad 15 lat. Biorąc pod uwagę ponad 125-letnią historię koncernu to nie jest długo. Mimo to, m.in. w Polsce osiągnęliśmy blisko 30% udział w rynku. Henkel zdecydował się zaznaczyć swoją obecność mocniej w tym segmencie, przejmując na początku lat 90. zakład produkcyjny w byłym NRD w miejscowości Heidenau. Tak to się zaczęło.

Obecnie, kleje przemysłowe dla branży drzewnej i meblarskiej są znane pod marką DORUS. Centrum badawczo-technologiczne (DTC) znajduje się w niemieckim Bopfingen, podobnie jak nowoczesny, zmodernizowany 5 lat temu zakład produkcyjny - sześć linii o wydajności około 20 tysięcy ton klejów topliwych przede wszystkim dla branży meblarskiej. To właśnie tam, w Niemczech są testowane nowe rozwiązania. Dzięki tej możliwości oferujemy klientowi produkt sprawdzony w warunkach maksymalnie zbliżonych do produkcji. Zapewniamy również pełen serwis szkoleniowy, zawierający naukę aplikacji klejów oraz demonstrację naszych produktów bezpośrednio na maszynach przemysłowych.

- Henkel pojawił się w tym sektorze w momencie jego gwałtownego rozwoju, zwłaszcza w Polsce.
- Przemysł meblarski od dawna należy do silnie rozwiniętych gałęzi produkcji w Polsce. Przełom 1989 roku dodatkowo spotęgował rozwój tej branży. Dziś na rynkach w całej Europie znane są polskie meble, które nie dość, że są tańsze to jeszcze dorównują, a nawet przewyższają jakością inne wyroby. Oczywiście konkurencyjność nie jest wartością stałą, daną raz na zawsze. By ją utrzymać trzeba nieustannie pracować nad dostarczeniem coraz lepszych technologii. W Polsce byliśmy jednym z pierwszych producentów kleju na rynku - to pomaga ale nie oznacza, że możemy przestać poszukiwać nowych rozwiązań. Zwłaszcza, że nie chcemy być postrzegani tylko jako dostawca kleju.

- To znaczy?
- Oprócz dobrej relacji jakości produktu do ceny – co jest ważne dla każdego liczącego się producenta w tej branży, oferujemy pakiet o charakterze systemowym. Jednym z przykładów tego rodzaju rozwiązania jest technologia oklejania frontów meblowych w prasach próżniowych tzw. prasowanie 3D. Zapewniamy nie tylko klej, ale i serwis, doradztwo techniczne, specjalistyczne badania oraz rozwiązania poprawiające jakość i szybkość produkcji. Chodzi tu o opracowany przez nas tzw. clean system czyli czysty system podawania kleju jednoskładnikowego, w którym wyeliminowaliśmy konieczność stosowania zbiornika ciśnieniowego. Aplikacja kleju następuje bezpośrednio z oryginalnego opakowania na pistolet natryskowy za pomocą pompy membranowej. W efekcie uzyskujemy znaczącą poprawę jakości i szybkości produkcji. Poza tym dostarczamy także system radiowej kontroli, badający sześć głównych parametrów prasowania zachodzących w trakcie procesu klejenia. Dotąd było to niemożliwe, a zasadniczo podnosi jakość i wydajność produkcji.

- Czyli liczy się innowacyjność i wyprzedzanie konkurencji?
- Przede wszystkim innowacyjność. Henkel duże środki przeznacza na badania i rozwój czyniąc z nich podstawę swojego sukcesu. W efekcie trzy lata temu zaproponowaliśmy odbiorcom coś zupełnie innego - klej topliwy poliuretanowy w granulacie. Normalnie, taki klej dostarczamy w postaci patronów wymagających zastosowania specjalnych bardzo kosztownych aplikatorów na liniach produkcyjnych. Granulat pozwala to wyeliminować. Możemy zaproponować go każdej, nawet najmniejszej firmie, która chciałaby zrealizować specjalne zamówienie bez konieczności ponoszenia dodatkowych nakładów inwestycyjnych.

- Ale z drugiej strony produkty koncernu nie należą do najtańszych?
- Jakość naszych wyrobów, surowce, których używamy do produkcji, urządzenia, które posiadamy i wysokiej klasy specjaliści oraz personel techniczny, powodują, że w zasadzie nie mamy reklamacji. Nasi klienci otrzymują wysokiej klasy produkt i co równie ważne, zapewnienie ciągłości dostaw.

- Czy oferta koncernu obejmuje wszystkie aspekty przemysłu meblarskiego?
- Specjalizujemy się w technologiach niezbędnych przy produkcji mebli skrzyniowych, w szczególności: korpusów meblowych, elementów płytowych i listew wykończeniowych, blatów roboczych i frontów 3D w meblach kuchennych. Oferujemy również pełną gamę klejów dyspersyjnych do mebli z drewna litego oraz kleje jednoskładnikowe poliuretanowe np. do mebli ogrodowych. W naszym asortymencie mamy kleje dla przemysłu drzewnego w zakresie klejenia i uszlachetniania płyt drewnopochodnych, produkcji i wykończenia podłóg jak i stolarki okiennej i drzwiowej.

- Dziękuję za rozmowę.
Marcin Kałużny

Koncern Henkel powstał ponad 129 lat temu. W 1876 roku 28-letni Fritz Henkel założył w Akwizgranie firmę wytwarzającą środki piorące. Stała się ona wkrótce znana dzięki produkcji tzw. sody bielącej. Firma rozwijała się bardzo szybko, a jej siedzibę po dwóch latach przeniesiono do Dusseldorfu, gdzie znajduje się do dziś. Po 30 latach Henkel wprowadził na rynek PERSIL - pierwszy na świecie aktywny środek piorący. W ciągu kolejnych lat, firma stopniowo rozszerzała swoją działalność na inne sektory chemii stosowanej. Począwszy od lat siedemdziesiątych koncern rozpoczął ekspansję na rynki całego świata, zarówno przez rozwój swojej działalności jak i przejęcia innych firm. Obecnie Henkel buduje swoją przyszłość w oparciu o dwie podstawy: marki konsumenckie i technologie przemysłowe. Polski oddział koncernu powstał w 1990 roku i jest największym pod względem wielkości sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodnej.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz