DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
Przewodnik dla stolarzy - Jan Heurich
 
DOMY DREWNIANE

Dobre wyniki Grupy Danwood na rosnącym rynku domów prefabrykowanych

Autor: oprac. red
Źródło: Danwood
Data: 2018-02-21


Danwood, planujący giełdowy debiut producent domów prefabrykowanych, zanotował w minionym roku dobre wyniki finansowe. Firma zanotowała istotny wzrost przychodów oraz zysków.

Dobre wyniki Grupy Danwood na rosnącym rynku domów prefabrykowanychDobre wyniki Grupy Danwood na rosnącym rynku domów prefabrykowanychFot. Danwood

W 2017r. Grupa Danwood Holding S.A. wypracowała znormalizowany wynik EBITDA w wysokości 69,8 mln zł, c oznacza wzrost o 25% w porównaniu do roku 2016 roku. Zysk netto spółki sięgnął 51,8 mln zł (wzrost o 52 proc. rok do roku). Przychody ze sprzedaży Grupy w omawianym okresie wyniosły 848,3 mln zł (wzrost o 26%). Grupa notuje bardzo dobre wyniki finansowe na wszystkich poziomach dzięki systematycznemu zwiększaniu skali działalności i ścisłej kontroli kosztów.

W 2017 roku Grupa przekazała klientom 1215 domów wobec 995 obiektów rok wcześniej, co oznacza wzrost o 22% rok do roku. Obecny portfel zamówień Grupy (stan na 31. grudnia 2017 r.) wynosi ok. 2200 domów, co zapewnia realizację produkcji przez najbliższe około 15 miesięcy.

Według danych raportu przygotowanego przez firmę Roland Berger w stycznia 2018r., udział domów prefabrykowanych w liczbie oddawanych nowych domów jedno i dwurodzinnych systematycznie rośnie. Dynamika liczby sprzedanych domów w standardzie „pod klucz” przewyższa dynamikę sprzedaży domów prefabrykowanych ogółem. Na rynkach, na których działa Danwood, średnioroczny wzrost (CAGR) w latach 2014-2017 dla domów prefabrykowanych w standardzie „pod klucz” wyniósł 7,3%, dla domów jednorodzinnych prefabrykowanych 6,1%, natomiast dla domów jednorodzinnych ogółem 5,3%.

Równolegle ze wzrostem liczby sprzedanych domów prefabrykowanych, w szczególności wykończonych „pod klucz”, cena jednostkowa domów co roku wzrasta. Jest to pochodną zarówno oczekiwań klientów, preferujących coraz wyższe standardy wykończenia jak i rosnących kosztów budowy przy założeniu stałości standardu wykończenia. Wzrost kosztów wywołany jest z jednej strony inflacją, z drugiej znacznie szybciej rosnącymi od niej kosztami zatrudnienia pracowników biorących udział w produkcji i montażu i wykończeniu domów. W konsekwencji należy przewidywać, że tempo wzrostu wartości sprzedaży domów prefabrykowanych będzie istotnie wyższe od tempa wzrostu liczby sprzedanych domów. Średnioroczny wzrost (CAGR) wartości sprzedaży domów prefabrykowanych w standardzie „pod klucz” dla rynków, na których Grupa prowadzi działalność, w latach 2014-2017 wyniósł 10,6%, a w latach 2017-2022 ma wynieść 7,0%.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz