DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 
MATERIAŁY DREWNOPOCHODNE

Grupa Pfleiderer przedstawiła strategię działania do roku 2021

Pfleiderer

Autor: oprac. red
Źródło: Pfleiderer
Data: 2017-09-20


Zarząd Pfleiderer Group S.A. ogłosił dziś strategię Grupy, która ma zostać zrealizowana do 2021r. Jej celem jest osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie ok. 1,2 mld euro oraz marży EBITDA wynoszącej minimum 16% za rok zakończony 31. grudnia 2021r. Do tego czasu Grupa planuje stabilne nakłady inwestycyjne – średniorocznie na ten cel przeznaczać będzie 70 mln euro. Działania mają przełożyć się na stabilny wzrost wartości spółki dla jej akcjonariuszy. Jednocześnie zaprezentowano założenia programu skupu akcji własnych, o wartości do 390 mln zł i programu motywacyjnego dla wybranych menadżerów.

Grupa Pfleiderer przedstawiła strategię działania do roku 2021Grupa Pfleiderer przedstawiła strategię działania do roku 2021Fot. Pfleiderer

Strategia skoncentrowana jest na kluczowych filarach: intensyfikacji działań w zakresie sprzedaży i marketingu w zakresie produktów z wartością dodaną, poprawie efektywności operacyjnej, optymalizacji struktury kosztów, kapitale ludzkim oraz konkurencyjnym podejściu do zarządzania. Realizacja planu rozwoju w tych obszarach ma przełożyć się na stabilny wzrost wartości spółki dla jej akcjonariuszy.

Główne cele i założenia opublikowanej przez Grupę Pfleiderer strategii to:

  • Osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie ok. 1,2 mld euro za rok zakończony 31. grudnia 2021r.
  • Osiągnięcie marży EBITDA na poziomie minimum 16% za rok zakończony 31. grudnia 2021r.
  • Nakłady inwestycyjne na poziomie średniorocznym 70 mln euro (włączając w to 20 mln euro rocznie nakładów odtworzeniowych)
  • Utrzymanie bezpiecznego poziomu zadłużenia – celem jest utrzymanie wskaźnika zadłużenia finansowego netto/EBITDA na poziomie pomiędzy 1,5 i 2
  • Wskaźnik kapitału własnego na poziomie powyżej 30%
  • Wypłata dywidendy w wysokości do 70% zysku netto (polityka dywidendowa nie została zmieniona).

-Dzięki realizacji naszej strategii chcemy stabilnie zwiększać przychody ze sprzedaży do poziomu ok. 1,2 mld euro za rok zakończony 31. grudnia 2021r. Celem jest również wzrost rentowności na poziomie EBITDA, co powinno oznaczać również wzrost zysków. Organiczny wzrost skali biznesu osiągnąć chcemy z jednej strony dzięki mądrym inwestycjom ukierunkowanym na wzrost mocy produkcyjnych w zakresie wysokomarżowych produktów oraz nowe technologie. Z drugiej strony koncentrować się będziemy na skutecznej realizacji wdrożonego w Grupie Pfleiderer programu poprawy efektywności - informuje Thomas Schäbinger, Prezes Zarządu (CEO) Grupy Pfleiderer.

Zarząd określił szczegółowe warunki nabycia akcji własnych spółki
W związku z realizacją programu nabywania akcji własnych zatwierdzonego przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki 21. czerwca 2017r., Zarząd Pfleiderer Group S.A. dziś określił szczegółowe warunki nabycia akcji własnych spółki. Akcje będą nabywane w trybie złożenia przez spółkę wszystkim akcjonariuszom dobrowolnej oferty nabycia akcji. Szczegółowe warunki buybacku, które zostały przedstawione w zaproszeniu do składania ofert sprzedaży, zostały dziś również zatwierdzone przez Radę Nadzorczą spółki.

Kluczowe parametry realizacji programu skupu akcji własnych:
- 3.235.050 akcji objętych skupem
- 5,00% kapitału
- Cena: 47,00 zł

Harmonogram skupu akcji własnych:
- Okres zapisów: 21. września – 5. października
- Data transakcji: 10. października
- Data rozliczenia: 12. października

Program motywacyjny dla wybranych menadżerów
Rada Nadzorcza Pfleiderer Group podjęła również uchwałę, w której określone zostały warunki długoterminowego programu motywacyjnego dla wybranych menedżerów. Zgodnie z założeniami programu, spółka przyzna uprawnionym członkom Zarządu i Rady Nadzorczej opcję nabycia istniejących akcji spółki (opcja kupna) w zamian za cenę wykonania opcji pomnożoną przez liczbę akcji nabywanych w ramach opcji kupna, do których menedżer jest uprawniony.

Wdrożenie programu motywacyjnego dla wybranych członków Rady Nadzorczej będzie przedmiotem zatwierdzenia przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki.

Cel: Wzrost sprzedaży
Realizacja strategii sprzedażowej ma na celu wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu ok. 1,2 mld euro za rok zakończony 31 grudnia 2021r.

Przyjęta przez Zarząd Pfleiderer Group S.A. strategia zakłada intensyfikację działań w zakresie sprzedaży. Grupa będzie koncentrowała się na efektywnej dywersyfikacji struktury klientów na kluczowych rynkach, na których działa, m.in. poprzez wejście w nowe pod-segmenty i rozszerzenie swojej działalności w branżach o dużym potencjale.

Grupa w dalszym ciągu rozwijać się będzie w zakresie produktów z wartością dodaną, na których osiągane są najwyższe marże i które różnicują Pfleiderera na tle konkurencji. Portfolio produktowe będzie rozszerzane o kolejne dekory i powierzchnie inspirowane nowymi trendami i tworzone w odpowiedzi na potrzeby klientów. W parze z rozwojem oferty zaawansowanych produktów iść będzie najwyższej jakości obsługa klienta.

Grupa Pfleiderer dzięki rozwojowi sieci oddziałów handlowych jest obecnie w stanie dostarczać swoje produkty na terenie całej Europy. W zakresie sprzedaży eksportowej Grupa koncentrować się będzie na zaawansowanych rozwiązaniach dla kluczowych klientów na najważniejszych rynkach.

Wzrost produktywności dzięki efektywności operacyjnej
Grupa Pfleiderer wdrożyła program poprawy efektywności, który będzie miał pozytywny wpływ na wyniki operacyjne. Celem jest osiągnięcie do 2018r. wzrostu efektywnego czasu pracy urządzeń o 4% w stosunku do 2015r. oraz wzrost produktywności o 5% do 2019r. w stosunku do roku 2015 na wszystkich liniach CPL, MDF i standardowych płyt wiórowych. Pfleiderer koncentrować się będzie na optymalizacji kosztów produkcji i minimalizacji przestojów.

Grupa planuje również osiągnięcie oszczędności dzięki jeszcze lepszemu zarządzaniu zakupami – w tym zakresie wdraża dedykowany program udoskonalania tego procesu. Wsparciem dla wzrostu efektywności operacyjnej będą inwestycje zwiększające moce produkcyjne oraz wdrażające zaawansowane technologie. Jednym z celów w tym obszarze jest jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału wchodzącej w skład Grupy spółki Silekol, która jest uznanym na rynku producentem żywic klejowych i utwardzaczy stosowanych w przemyśle drzewnym.

Stabilne nakłady inwestycyjne 
Zaprezentowana przez Zarząd Pfleiderer Group S.A. strategia zakłada stabilne nakłady inwestycyjne na poziomie średniorocznym ok. 70 mln euro, łącznie z nakładami odtworzeniowymi w wysokości ok. EUR 20 mln rocznie. Strategiczne projekty takie jak „Czteropak inwestycyjny” w Grajewie, linia do produkcji blatów i projekt Dynasteam w Wieruszowie, linia szlifierska w największym zakładzie w Neumarkt, uruchomienie linii lakierniczej w Leutkirch oraz rozwój spółki Silekol mają na celu wzrost EBITDA oraz osiąganych marż.

Realizację strategii wspierać będzie korzystne otoczenie rynkowe
Prognozowany przez Komisję Europejską średni wzrost PKB w 2018r. w krajach UE wynieść ma 1,8%, przy czym na kluczowych dla Grupy Pfleiderer rynkach, czyli w Polsce i Krajach DACH odpowiednio wzrost PKB wynieść ma 3,1% i 1,8% (źródło: Komisja Europejska, Europejska Prognoza Gospodarcza Zima 2017).

Dobre perspektywy widoczne są również w najważniejszych obszarach, w których działa Grupa. Głównym czynnikiem wzrostu popytu na produkty Pfleiderera będą nowe inwestycje w budownictwie mieszkaniowym w Polsce oraz w Niemczech.

Szczególnie dobre perspektywy widoczne są jeśli chodzi o polską branżę meblarską – w 2016r. Polska była drugim na świecie eksporterem mebli pod względem tonażu (czwartym pod względem wartości) (źródło: B+R Studio, Analizy Rynku Meblarskiego).


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz