DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 
MEBLARSTWO

Stolzen chce stworzyć „wzór na konkurencję”

Autor:
Źródło: Stolzen
Data: 2017-03-29


Elbląska firma Stolzen, producent frontów meblowych i mebli kuchennych, złożyła wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych w programie Operacyjnym Polska Wschodnia. Projekt o nazwie „Wzór na konkurencję” został wysoko oceniony i wytypowany do dofinansowania. Cały audyt przeprowadzi Instytut Wzornictwa Przemysłowego z Warszawy.

Stolzen chce stworzyć „wzór na konkurencję”Stolzen chce stworzyć „wzór na konkurencję”Fot. Stolzen

Projekt złożony przez elbląską firmę Stolzen został rekomendowany do podpisania umowy o dofinansowanie i znalazł się na drugim miejscu listy rankingowej uwzględniające 103 firmy, które zaproszono do popisania umowy o dofinansowanie.

Działania, które przy wsparciu środków unijnych chce przeprowadzić firma Stolzen dotyczą realizacji usług doradczych w zakresie przeprowadzenie audytu wzorniczego oraz opracowanie strategii wzorniczej w zakresie przedmiotu działalności firmy. W ten sposób Stolzen chce nie tylko dokładnie przebadać swoją strategię dotyczącą stosowanego wzornictwa w produkowanych frontach meblowych, ale również przeprowadzić analizę strategii całego przedsiębiorstwa w kontekście proponowanych produktów, stosowanego designu oraz działań konkurencji. Analiza taka pozwoli poznać mocne strony firmy oraz dokładnie przebadać strukturę klientów, ich potrzeby w kontekście oferty Stolzen oraz poznać miejsce przedsiębiorstwa na rynku w tej branży. Projekt pomoże usprawnić również cały proces technologiczny wykorzystywany w przedsiębiorstwie.

Projekt realizowany przez Stolzen ma także na celu ocenę zgodności oferty firmy z trendami technologicznymi, produktowymi, wzorniczymi. Analiza pozwoli na uporządkowanie procesu produkcji, wskazanie które produkty należy kontynuować, a które wycofać z oferty czy jaką  grupę produktową należy rozszerzyć o nowe wzory. Istotny jest również zakres strategii marketingowo–promocyjnej (komunikacja produktu) związanej z planowaniem oferty na rynkach zagranicznych oraz na rynku krajowym.

-W konsekwencji takich działań możliwe jest, że niektóre nasze produkty zostaną wycofane. Pojawią się natomiast nowe linie frontów kuchennych – mówi Agnieszka Adamek-Zemke z firmy Stolzen. –Chcemy również nawiązać stałą współpracę z profesjonalnym projektantem wzornictwa przemysłowego. Projekt zakłada również zmianę modelu działania firmy w zakresie planowania produktów na rynku. Czyli dokładna analiza grupy docelowej, sposobu dotarcia do tej grupy, polityka cenowa, strategia marketingowo – promocyjna.

Analizie zostanie także poddana oferta produktowa, model biznesowy, technologia, struktura organizacyjna, procesy komunikacji, strategia marketingowa, zdefiniowanie i charakterystyka klientów i konkurencji oraz kluczowych w kontekście trendów branżowych. Specjaliści przeanalizują również proces zarządzania wzornictwem, jego wykorzystania i potencjału rynkowego firmy, opracowanie dedykowanej dla Stolzen Strategii Wzorniczej

Cały  audyt przeprowadzi Instytut Wzornictwa Przemysłowego z Warszawy, posiadający 60-letnie doświadczenie w upowszechnianiu i zarządzaniu wzornictwem oraz rozwoju nowego produktu. To jedyne w Polsce Centrum Badawczo-Rozwojowe, posiadające status jednostki naukowej (kategoria A) – systemowo zajmującej się wzornictwem. Instytut wdrożył już program promocji wzornictwa dla 550 firm i 100 studiów projektowych o wartości blisko 20 milionów złotych.

Jak informują specjaliści Stolzen, firma jest zdeterminowana, aby zrealizować działania poaudytowe wierząc, iż będzie to jeden z kluczowych czynników sukcesu budowania pozycji konkurencyjnej zarówno na rynkach zagranicznych jak i krajowym.

Wszystkie zaproponowane działania są w 100% adekwatne do oczekiwań Stolzen zarówno w kontekście działalności firmy, jak i celów i efektów działania projektu, tzn. zwiększenie potencjału przedsiębiorstw z Polski Wschodniej w zakresie umiejętnego zarządzania wzornictwem oraz wzrost wykorzystywania wzornictwa w działalności przedsiębiorstw, co przełoży się na wdrożenie nowych produktów na rynek.

Ten projekt to kolejny etap – po odświeżeniu logo i zmianie strony internetowej, który ma za zadanie unowocześnienie przedsiębiorstwa, także pod kątem aktywnej i nowatorskiej komunikacji z otoczeniem firmy. -Stolzen stawia na nowe technologie i niepowtarzalny design frontów meblowych. Patrzymy daleko w przyszłość i nieustannie poszukujemy nowatorskich rozwiązań. Nowa identyfikacja wizualna, strona internetowa to zaakcentowanie innowacyjnego podejścia oraz podkreślenie wielu zmian, jakie zachodzą w naszej firmie obecnie – dodaje Agnieszka Adamek-Zemke. –Natomiast tak szeroki audyt pozwoli nam dobrze poznać nie tylko nasz dynamicznie zmieniający się rynek i oczekiwania klientów, ale również unowocześnienie samej produkcji.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz