DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Black Red White: sukces tanich mebli

Rzeczpospolita

Autor: PB
Źródło: Rzeczpospolita
Data: 2003-10-10


Black Red White osiągnął w zeszłym roku postawiony sobie cel: 20-procentowy udział w rynku mebli w Polsce, i stał się tym samym liderem. Firma jednak nie zamierza zaprzestać ekspansji. Teraz ma w planach zwiększenie eksportu.

Obecnie Black Red White (BRW) większość swoich produktów - 85 proc. - sprzedaje w kraju. Warto to podkreślić, bo znaczna część producentów w branży meblarskiej dobre wyniki sprzedaży osiąga przede wszystkim dzięki eksportowi. - Ciągle nie ma ożywienia na rynku krajowym. Wszystkiemu winna jest trudna sytuacja gospodarcza i wysokie bezrobocie, co zniechęca do zakupów - powtarzają prezesi największych firm z tej branży w Polsce. Tymczasem BRW cały czas zwiększa sprzedaż na rynku krajowym.

Na początku lat 90., gdy branża meblarska dopiero się rozwijała, wytwórcy nastawiali się przede wszystkim na produkcję oryginalnych, często drogich, zestawów meblowych. Firma z Biłgoraja postawiła natomiast głównie na wytwarzanie tanich mebli skrzyniowych i nietapicerowanych do samodzielnego instalowania. Nie budowała własnej sieci sprzedaży, jak postąpiła większość innych producentów, lecz korzystała z usług dystrybutorów. Była to strategia dużo prostsza i tańsza. Dzięki koncentracji na rynku krajowym BRW praktycznie nie dotknął kryzys rosyjski. Nieoficjalnie wiadomo, że spółka agresywnie walczy teraz na rynkach zagranicznych z innymi krajowymi producentami. Tak jest np. w Słowacji i Czechach.

Założycielami firmy jest Tadeusz Chmiel wraz z jeszcze dwiema osobami. Do 1999 roku była to jego własna działalność gospodarcza, później została utworzona spółka akcyjna. Chmiel jest teraz większościowym akcjonariuszem Black Red White. Zasiada w radzie nadzorczej spółki.

Od początku swojej działalności firma bardzo agresywnie się rozwija. Nie jest jednak dobrze znana w branży meblarskiej. Prezesi dużych przedsiębiorstw meblowych mówią, że bardzo rzadko, praktycznie w ogóle nie bierze udziału w branżowych targach. Nie współpracuje też z innymi producentami.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz