DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 
FINANSE

Wyzwania przemysłu drzewnego - kiedy kontrahent płaci po terminie

inviPay.com

Autor:
Źródło: inviPay.com
Data: 2016-12-06


Nie ma nic bardziej frustrującego, niż konieczność czekania na pieniądze, które się należą za dawno już zrealizowane zlecenia. Bardzo często zdarza się, że kontrahenci płacą dopiero wtedy gdy im się „przypomni". W jaki sposób można zminimalizować ryzyko wystąpienia nieterminowych wpłat, i jednocześnie utrzymać jak najlepsze relacje z klientem?

Wyzwania przemysłu drzewnego - kiedy kontrahent płaci po terminieWyzwania przemysłu drzewnego - kiedy kontrahent płaci po terminieFot. Invipay.com

1. Zabezpiecz się na wypadek opóźnionej wpłaty od klienta

Tak to możliwe. Dzięki zabezpieczeniu się od nieterminowych wpłat, nie martwisz się już o to kiedy w końcu otrzymasz należne Ci pieniądze. Taką usługę na rynku polskim oferuje obecnie firma inviPay.com. Dzięki takiemu  rozwiązaniu masz pewność, ze otrzymasz środki na czas. A nawet możesz je wypłacić, już na drugi dzień po wystawieniu faktury! Stosując tę opcję w swojej firmie usprawniasz przepływ gotówki. W przypadku opóźnień od kontrahenta to inviPay.com prowadzi działania zmierzające do odzyskania należności.

2.  Prowadź rejestr należności i eskaluj działania

Każda oczekiwana płatność powinna być odpowiednio zarejestrowana i odpowiednio monitorowana. Szef firmy powinien mieć wgląd na oczekiwane daty wpływu środków pieniężnych, jak i na sytuacje opóźnionych płatności według dni opóźnienia.

Na podstawie takiego rejestru można stworzyć standardowy proces ściągania zobowiązań. Dla małych opóźnień najlepszą metodą może być  przyjazne przypomnienie. Jeżeli jednak opóźnienie zaczyna liczyć się w tygodniach czy w miesiącach, należy stopniowo eskalować presje, w ostateczności wstąpić na drogę sadowa.

3.  Zdecyduj jak ważny jest klient

Zanim cokolwiek zrobisz, trzeba ustalić, czy warto psuć relacje z klientem. Jeżeli jest to klient, z którym współpracujesz od dłuższego czasu i dopiero pierwszy raz zdarzyła mu się większa zwłoka, nie warto od razu wszczynać alarmu. Ale jeśli to klient, który dokonuje płatności opóźnionych regularnie to warto zrozumieć powód tych opóźnień i ocenić ryzyko związane z kontynuowaniem współpracy z takim klientem.

4.  Nie zwlekaj z wystawieniem faktury i wystaw ją prawidłowo

Wystaw fakturę zaraz po wykonaniu zlecenia. Wszelkie opóźnienia w wystawieniu faktury gwarantują opóźnienie w otrzymaniu płatności. Wystawiając fakturę musimy na niej umieścić wszystkie określone w przepisach dane, by była ona ważna. Dodatkowo, aby przyspieszyć płatność wyślij fakturę drogą mailową. Nie zapomnij o wstawieniu numeru konta, na jaki chcesz otrzymasz płatność.

5.  Wyślij fakturę do właściwej osoby.

Upewnij się, że wysyłasz fakturę do właściwej osoby w firmie Twojego klienta. Dodatkowo sprawdź dokładnie czy nie wysyłasz faktury przeznaczonej dla innego kontrahenta. Taka sytuacja nie tylko może być kłopotliwa; ale również może spowodować problemy prawne, jeśli przypadkowo ujawnisz poufne informacje dotyczące umowy z tym klientem.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z nami:
Klimczaka 1, Warszawa
Infolinia: +48 664 195 502

www.invipay.com


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz