DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 
PROGRAM OGRODOWY

Werth-Holz opublikował raport okresowy za IV kwartał roku obrotowego 2014/2015

Autor: oprac. dja
Źródło: Werth-Holz
Data: 2015-11-17


Werth-Holz SA, producent drewnianej galanterii ogrodowej, głównie płotów i domków węgłowych, przedstawił wyniki za rok obrotowy 2104/2015. Spółka poinformowała o planach wejścia w zupełnie nową dla firmy niszę rynkową.

Zakład produkcyjny Werth-Holz w PszczewieZakład produkcyjny Werth-Holz w PszczewieFot. Werth-Holz

W 2012r. Werth-Holz S.A. zmienił daty roku obrachunkowego, dzięki czemu, zdaniem spółki, został on dopasowany do sezonowości branży. W istocie producenci programu ogrodowego "kończą" biznesowy rok we wrześniu, a w październiku rozpoczynają produkcję pod zamówienia na kolejny rok kalendarzowy.

 

Według opublikowanych informacji, mimo nieudanego ostatniego kwartału obrotowego, w którym Werth-Holz zanotował spadek sprzedaży o 33,6% w stosunku do ostatniego kwartału poprzedniego roku obrotowego, spółce w całym roku udało się osiągnąć lepsze rezultaty finansowe.

Jak podaje zarząd spółki, słabe wyniki ostatniego kwartału roku obrachunkowego, są wynikiem innego niż zakładano w prognozach rozłożenia się zamówień w sezonie 2014/2015 oraz zmniejszenia się sezonowego popytu ze strony kluczowych klientów zagranicznych w końcówce tego kwartału. 

 

Przychody ze sprzedaży w ciągu roku finansowego wzrosły do poziomu 41,390 mln zł (2013/2014: 35,289 mln zł), a zysk na działalności operacyjnej sięgnął 2,522 (2013/2014: 1,853 mln zł). Spółka osiągnęła też zysk netto w wysokości 1,372 mln zł, wobec 1,013 mln zł rok wcześniej.

 

Werth-Holz od czterech lat intensywnie pracuje nad rozwojem swojej oferty produktowej. W 2012r. rozpoczęto produkcję drewnianych wyrobów malowanych. W 2014 roku portfel tych produktów został poszerzony o kolejne nowe wyroby, co pozwoliło poszerzyć grono klientów sieci marketów DIY w Polsce i w Europie Zachodniej, zwiększając ich liczbę do siedmiu, wobec jednego klienta sieciowego w 2011 roku. Również w sezonie 2016 firma na półki sklepowe skieruje kolejne nowości produktowe. 

 

W 2014 roku Werth-Holz podjął działania związane z wejściem na zupełnie nowy dla firmy rynek, nie związany z segmentem drewnianych wyrobów do ogrodu. Spółka planuje rozpoczęcie produkcji elementów prefabrykowanych dla budownictwa, które zdaniem zarządu Werth-Holz, powinny pozwolić na wygładzenie sezonowości produkcji i sprzedaży jaka występuje w sektorze drewnianej galanterii ogrodowej.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz