DREWNO.PL - Portal branży drzewnej - ogłoszenia
TARCICA.PL - internetowy sklep drzewny
 

Nowatorskie podejście do handlu internetowego

Autor:
Źródło: Classen-Pol
Data: 2001-08-15


Co jest lepsze: budowa własnego sklepu internetowego czy zlecenie sprzedaży internetowej na zewnątrz? Przed takim dylematem stanęła ostatnio firma Classen-Pol S.A. - producent i dystrybutor artykułów do wykańczania wnętrz. Firma ta właŚnie uruchomiła swoją nową stronę internetową. Serwis www.Classen.pl jest pierwszym przypadkiem silnego powiązania firmowej strony z zewnętrznym sklepem internetowym. Classen od roku sprzedaje swoje produkty w Internecie, za pośrednictwem sklepu www.emarket.pl.

"Początkowo nawet wewnątrz naszej firmy było wielu przeciwników rozpoczynania sprzedaży internetowej. Wiele osób twierdziło, że takich produktów jak panele podłogowe czy drzwi po prostu nie da się sprzedawać przez Internet. Jednak od wiosny tego roku sprzedaż zaczęła się dynamicznie rozwijać. Bardzo pomocna okazała się wspólna ogólnopolska akcja bilboardowa, którą zorganizował eMarket wspólnie z nami" - twierdzi Piotr Zieleźny - Menedżer ds. Sprzedaży Internetowej w firmie Classen. "My także nie wiązaliśmy początkowo zbyt dużych nadziei ze sprzedażą produktów do wykańczania wnętrz. Jednak w tej chwili, biorąc pod uwagę wartość sprzedaży, panele podłogowe Classen należą do jednych z najlepiej sprzedających się produktów w naszym sklepie" - mówi Tomasz Bońdos - V-ce prezes firmy eMarket Sp. z o.o.

Kiedy w marcu tego roku, w firmie Classen podjęto decyzję o budowie nowej strony internetowej, jedno było pewne - strona musi zachęcać klientów do zakupów przez Internet. Początkowo rozważano budowę własnego sklepu internetowego, jednak z tego pomysłu szybko się wycofano. Po prostu dotychczasowi odbiorcy firmy Classen mogliby traktować otwarcie własnego sklepu internetowego, jako rozpoczęcie bezpośredniej konkurencji z nimi. Żaden poważny producent nie powinien sprzedawać bezpośrednio do klientów swoich odbiorców. "Zdecydowaliśmy się na zacieśnienie współpracy z firmą eMarket, z którą od początku współpraca układa się nam wzorowo. Jednocześnie żaden z naszych dotychczasowych odbiorców nie może mieć do nas żalu, ponieważ eMarket jest takim samym klientem jak oni. Takie rozwiązanie jest dla nas bardzo wygodne. Po pierwsze: nie musimy zatrudniać dodatkowych osób, które zajmowałyby się planowaniem transportów, po drugie: nie musimy się martwić o ściąganie należności od wielu drobnych klientów" - twierdzi Piotr Zieleźny.

Na razie Classen sprzedaje przez Internet tylko panele laminowane oraz drzwi. Jednak już niedługo w internetowej ofercie pojawią się także ekskluzywne podłogi drewniane. Jak współpraca Classen - eMarket wygląda w praktyce? Na stronie www.Classen.pl pod każdym zdjęciem produktu (w grupach "Panele laminowane" oraz "Drzwi") znajduje się link "Zapraszamy do eMarketu". Jeżeli klient kliknie w ten link, to jest przenoszony do tego samego produktu umieszczonego na stronie www.emarket.pl. W ten sposób w ciągu kilku minut można złożyć zamówienie i sfinalizować całą transakcję. Co dalej dzieje się z takim zamówieniem? Kiedy zamówienie pojawia się w systemie eMarket-u, następuje jego weryfikacja u klienta. Generowany jest plik zamówienia oraz plik zlecenia. Zamówienie przesyłane jest do firmy Classen, jednocześnie zlecenie o takim samym numerze przesyłane jest do firmy kurierskiej. Następnego dnia firma kurierska zabiera przygotowany towar dla konkretnego klienta. W ten sposób, zamówione produkty są dostarczane do domu klienta po max 48 godzinach od momentu potwierdzenia zamówienia. Klient ma do wyboru cztery formy płatności:
A) gotówką przy odbiorze,
B) kartą kredytową,
C) przelewem z systemu bankowego,
D) poprzez Onetportfel (system bezpiecznych płatności stworzony przez Onet i Citibank).

Warto jeszcze zwrócić uwagę na kilka zalet takich zakupów oraz na kilka ciekawych funkcji strony www.Classen.pl:
1. Obecnie nie ma w Polsce sklepu, który miałby na stanie magazynowym wszystkie 70 wzorów paneli podłogowych, jakie ma w swojej ofercie Classen. Co prawda istnieje możliwość zamówienia indywidualnego, ale w takim przypadku klient musi czekać na realizację zamówienia ok. 14 dni.
2. Na stronie umieszczono specjalne narzędzie (kalkulator remontowy), pomagające klientowi on-line dobrać odpowiednią ilość paneli podłogowych oraz akcesoriów. Wystarczy wpisać wymiary pomieszczenia, wybrać odpowiednie panele oraz automatycznie podpowiadane akcesoria, a kalkulator wyliczy ile i czego potrzebujemy oraz ile za to będziemy musieli zapłacić. Na końcu, pod sumą zakupów jest jeszcze coś takiego jak suma rabatu. Każdy klient eMarketu może uzyskać bardzo atrakcyjny rabat na panele podłogowe. Jedynym warunkiem jest wypełnienie krótkiej ankiety. Rabat jest uzależniony od ilości m2 jaką dany klient planuje zakupić i wynosi od 4% (zakup do 39m2) do 10% (zakup ponad 80 m2). Rabat jest przyznawany na podstawie talonu - kodu elektronicznego, który jest wysyłany do klienta po wypełnieniu ankiety.
3. W celu usprawnienia komunikacji z klientami, na stronie stworzono "Forum dyskusyjne". Dzięki temu udało się ograniczyć ilość pytań jakie trafiały do firmy. Część pytań zwykle się powtarzało. Obecnie, jeżeli ktoś wejdzie na forum, to często ma możliwość odnalezienia odpowiedzi na pytanie jakie chciał zadać.

Strona www.Classen.pl została stworzona przez firmę NET - media Sp. z o.o. a Menedżerem Projektu ze strony tej firmy był Krzysztof Gubała.


 
Komentarze Komentarze do artykułuSkomentuj Dodaj komentarz

Brak komentarzy. Twój komentarz może być pierwszy.

Powrót

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


 
 
facebook
newsletter

Zapisz się na bezpłatny

Wiadomości z portalu na e-mail

Zapisz